tirsdag 8. desember 2009

Portrett intervju med Kristine Strøm

Jeg skal skrive et portrett intervju om min klassekamerat Kristine Strøm. Hun er en gladlaks fra Lommedalen (Bærums Verk i følge hun selv). Jeg har vinklet intervjuet mot Kristine som person og om hva hun liker best å drive med på skolen og hva hun kan tenke seg å studere.

Jeg spør Kristine om hennes 3 yndlingsfag. Hun behøver ikke tenke seg om i det hele tatt og svarer raskt media, markedsføring og ledelse, og matte. Jeg spør Kristine hvorfor hun interesserer seg for nettopp disse fagene og hun svarer at de to første fagene passer bra sammen, hvor hun liker journalistikk og markedsføring, hvor man lærer om bedrift styring osv. Matte liker hun fordi hun har blitt så flink i det i det siste.

Men Kristine har et liv bak skolen og har tidligere drevet med Jazz ballet og var en ivrig dansesjel, som deltok på 3 juleforestillinger hvor hun fremførte. Jeg spør Kristine hvorfor hun sluttet med dans og hun svarer at det var fordi lekser og jobb ble nok, og at hun trengte en pause. Men Kristine legger også til at hun kanskje skal begynne å danse igjen, ”Men om det ikke blir dans, så blir det yoga”, flirer hun. Jeg spør Kristine hvor hun tror eller håper hun befinner seg om 5 år. Da håper hun at hun er ferdig med studier i utlandet. ”Kanskje Spania eller England”, tenker hun.

Jeg takker for tiden til Kristine og avslutter intervjuet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar